Gleznotājs, pedagogs
“Klusajās dabās man patīk divu vai vairāku trauku attiecības. Baltajos traukos tā ir niansētība, tieši baltajos, kur veidojas viena attiecība pret otru, sevišķi tuvas, varbūt pat vienādas un reizē tomēr atšķirīgas.”
Imants Vecozols
Imants Vecozols ir Valdemāra Tones un Konrāda Ubāna tonālās glezniecības tradīciju turpinātājs un stradā eļļas, temperas, akvareļa, pasteļa un jauktā tehnikā. “Ar vairākiem simtiem gleznu un savdabīgu priekšmetiskās pasaules tulkojumu Imants Vecozols kļuvis par nepārspētu kluso dabu meistaru. Mākslinieka interešu spektrs ir plašs, viņš darbojies daudzos žanros (klusajā dabā, ainavā, portretā, sadzīves žanrā u.c.), arī dažādās tehnikās (eļļā, temperā, akvarelī, pastelī, kolāžā) un pat grāmatu ilustrācijas jomā. Imants Vecozols uzskata, ka visvairāk viņu interesē “priekšmeti un lietas, ko apdzīvojis laika un cilvēku pieskāriens. Tādās lietās saskatu garīgu patinu. Jaunai lietai nav dvēseles.”
“Kopš 70. gadu sākuma Imants Vecozols daudz pievērsās klusajai dabai, kļūstot par vienu no savdabīgākajiem un nozīmīgākajiem meistariem 20. gadsimta otrās puses latviešu mākslā. Tipiskas Imanta Vecozola individuālā stila iezīmes, kas attīstās 70. gados, saistās ar krāsās tuvinātu, pārsvarā baltu vai nedaudz ietonētu trauku kompozīcijām, kuras papildina arī vienkāršas ēdamlietas – biezpiens, siers, rutki, ķirbji, rieksti, ķiploki, zivis utt. Darbos sadzīvo gan tumši gaišie kontrasti, gan tuvinātu toņu tikko manāmās atšķirības, liekot skatītājam novērtēt vienlaikus uzskatāmas un tikko tveramas attiecības.”
“Imanta Vecozola glezniecības tematiskās un formālās aprises vairāku gadu desmitu gaitā (no 60. gadiem līdz mūsdienām) nav radikāli mainījušās , tomēr var atzīmēt dažus jaunus akcentus pēdējā laika darbos. 21. gadsimta sākuma gleznās izceļas kolāžas elementi – īsti avīžu fragmenti, kas “piegleznoti” pie audekla ar ierastajām trauku un dārzeņu formām.”
Imants Vecozols glezniecību ir apguvis Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā (1954), ar izcilību absolvējis Latvijas Valsts Mākslas akadēmiju (1960, diplomdarbs – „Uz dzelzceļa uzbēruma”, vad. Eduards Kalniņš). Izstādēs piedalās kopš 1958.gada, Mākslinieku Savienības biedrs kopš 1962. gada, asociācijas „B13” biedrs (1993 – 2000). Rīgas Lietišķās Mākslas vidusskolas pedagogs (1960 – 1967), LMA sagatavošanas kursu (1961 – 1967) un Glezniecības katedras vecākais pasniedzējs (1967 – 1973); docents (1982), Stājglezniecības meistardarbnīcas vadītājs (1982); profesors (1989), mākslas maģistrs (1992).
Izmantotā literatūra:
Konstante I. Vecozols, Imants // Māksla un arhitektūra biogrāfijās, IV / Atb. red. A. Vanaga. R.: A/S Preses nams, 2003, 34. lpp.
Pelše S. Formas un satura līdzsvarotājs // Imants Vecozols / Sast. A.Treija, V.Birzaka. – Rīga: Galerija “Daugava”, 2008.
NR. 1139
Klusā daba ar rutkiem, 1974
audekls, eļļa, 55x53 cm
6500 EUR
15% atlaide
NR. 1204
Klusā daba ar pannu
finieris, eļļa, 35x42 cm
1300 EUR
15% atlaide
NR. 795
Klusā daba ar kabaci, 2015
audekls, eļļa, 50x70 cm
2000 EUR
20% atlaide
NR. 1198
Atkusnis
audekls, kartons, eļļa, 35x50 cm
990 EUR
15% atlaide
NR. 1312
Ķirbis, 2015
audekls, eļļa, 55,5x65 cm
2200 EUR
20% atlaide
NR. 2286
Ziemas noskaņa, 1967
kartons, tempera, 44x52 cm
1200 EUR
15% atlaide
NR. 1912
Melnā pudele, 1981
audekls, eļļa, 38x38 cm
1200 EUR
15% atlaide
NR. 1469
Sievietes akts ar zaļo podu, 1959
audekls, eļļa, 127x77 cm
1600 EUR
15% atlaide
NR. 1405
Klusā daba ar baklažānu
kartons, eļļa, 86,5x70 cm
2500 EUR
15% atlaide
NR. 1313
Klusā daba ar radziņiem
audekls, kartons, eļļa, 38,5x45 cm
1900 EUR
20% atlaide
NR. 1203
Kalnaruķēni Straupē, 1976
audekls, eļļa, 50x67 cm
550 EUR
15% atlaide
NR. 1202
Klusā daba ar valriekstiem
audekls, eļļa, 50 x 50 cm
1800 EUR
20% atlaide
NR. 1199
Klusā daba, 2015
kartons, eļļa, 33x46 cm
1500 EUR
20% atlaide
NR. 520
Ainava ar tiltiņu
audekls, kartons, eļļa, 39x54 cm
1300 EUR
15% atlaide